torsdag 26. januar 2012

260112: Dagens dame aker

.



- I dag tar jeg fri fra kjedelige plikter, sier dagens dame, og tar med meg akebrettet mitt og finner en bakke jeg kan leke i. Den trenger ikke å være så veldig bratt, og det trenger ikke å stå skumle trær i veien, jeg har ikke lyst til å tegne i snøen med neseblod, heller, jeg vil bare ake.

Hun skal ikke ake så lenge, bare lenge nok til at hun blir skikkelig kald på beina, sånn at det er godt å gå inn og sette seg under et teppe med en bok og kanskje en kopp te. Lenge nok til at hun husker hvordan det var å være barn, når det kilte i magen, og hun plutselig var så kald at hun trodde nesa skulle falle av.

I dag tar hun fri fra kjedelige plikter og hverdagsoppgaver som venter, de går ikke sin vei, likevel, det er mer usikkert med snøen.

- I dag skal jeg la det kile i magen, sier hun, det trenger vi av og til alle sammen, med eller uten akebrett...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar