onsdag 10. juni 2009

100609: Dame med asparges

.


Denne damen er glad i asparges. Her har hun høstet grønn asparges, egentlig ville hun hatt den hvit, men da må det hyppes rundt planten, og det glemmer hun, og så må hun grave nedover for å få med seg så mye som mulig, og det er jo greit, om man ikke møter på beinrester.

Dagens dame har møtt på beinrester. Riktignok fra et dyr, men da hun begynte å tenke på hva hun ville gjort om det var menneskebein i bedet, og hun kom fram til at hun stille og rolig ville fortsatt med høstingen uten å melde fra før ved en passende anledning, fant hun ut at det var best at mennesker med så dårlig moral som hun har bør holde seg til grønn asparges.

Og jeg, som ikke må forveksles med dagens dame på noe vis, tenker at jeg skal ha nye aspargesplanter inn i hagen min. Jeg hadde det i en tidligere hage, og selv om jeg ofte glemte å spise dem, stod de der og var dekorative store planter. Og om man ikke skal grave, trenger man heller ikke å bekymre seg over potensielle beinfunn. Og ja, jeg hadde ringt noen om jeg hadde funnet bein i bedet. I alle fall til en venn.
.

2 kommentarer: