søndag 9. mai 2010

090510: Med glass og fjernkontroll

 .


-I dag tar jeg fri, sier dagens dame. Alle trenger å ta fri i blant, enten de er menn, damer eller barn, men i dag er det altså dagens dames tur til å ta fri.

-Det er min dag, sier hun, i dag skal jeg ikke organisere egne unger eller andres ungdommer. Hun legger til at hun ikke skal organisere noen menn heller. Hun skal ikke stryke bunadskjorter eller grave i hagen. Hun skal ikke vaske noe annet enn seg selv.

-I dag skal jeg sitte med beina opp, sier damen, med et glass i handa. Kanskje jeg skal ha Dry Martini i glasset mitt, eller kanskje noe annet. Det bestemmer bare jeg.

Dagens dame setter seg med fjernkontrollen i handa. I dag bestemmer hun hva de rundt henne skal se og høre. Og hun tenker at alle trenger dager da de lar skittentøyet være skittent, det går ikke sin vei. Alle trenger dager da de bestemmer over fjernkontrollen, og i dag er det dagens dame som har kloa i fjernkontrollstafettpinnen.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar