lørdag 22. august 2009

220809: Hun som gjemmer telefonen

.


Dagens dame setter seg til med en flaske brennevin. Dette er selvfølgelig ikke noe man av helsemessige årsaker bør gjøre når man er helt alene med seg selv, og ikke for ofte sammen med andre heller, men vi må huske på at dagens dame ikke finnes i virkeligheten, hun er en tegning, og altså: hun setter seg til med en flaske brennevin.

Hun drikker whisky av typen Famous Grouse. Hun synes flaska er pen, med en fugl på, en rype faktisk. Og nå sitter hun der, med flaska si. Hun har ikke åpna den enda, for før hun gjør det skal hun gjemme telefonen, klok av skade som hun er. Sist gang hun satt i sofaen sammen med en flaske med en rype på begynte hun å ringe rundt. Ingen bør ringe noen når de er sammen med Gilbert, som rypa heter.

Derfor, telefonen må gjemmes. Så setter hun seg til. I sofaen. Sammen med seg selv og Gilbert. Og når hun tenker etter synes hun at hun er i godt selskap.

.

2 kommentarer:

  1. Jeg kan forholde meg fint til tanken på at det er lurt å gjemme mobilen i slike situasjoner! Det er nok lurere å gjøre det før hukommelsen blir borte også, for jeg pleier å gjøre det når jeg skjønner at det begynner å bli lurt. Vanskelig å finne igjen dagen etter! Og da kan jo hele lurtet diskuteres!
    Så... din dagens dame er en lur dame!

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar - og jeg fikk en idé til en framtidig dame: hun som leiter etter telefonen....

    SvarSlett