tirsdag 28. september 2010

290910: Kaninklappedag

 .



-I dag skal jeg bare klappe på kaninen, sier dagens dame, i alle fall nesten bare. Hun skal selvfølgelig spise og tisse og dekke eventuelle andre primærbehov som måtte dukke opp, men bortsett fra det, skal hun klappe kaninen.

Dagens dame tenker at det av og til er godt med noen sakte dager, dager da det å klappe på en kanin er mer enn nok. Kaninen er varm og bløt, og den maser ikke, det liker damen godt, og hun klør den litt ekstra bak øret bare fordi den er så stille.

-I morgen, sier damen, da skal jeg løpe rundt og gjøre dameting igjen, men ikke i dag. I dag er verden myk, varm og stille, akkurat som en kanin også er det.
.

3 kommentarer:

  1. Vidunderlig tekst til vidunderlig dame (og vidunderlig kanin, selvsagt). Er helt opprømt av å funnet en så velformulerende og fantasifull blogger som deg, gleder meg allerede til neste innlegg (det var ikke et ironisk ordspill til sysakene dine, bare så det er sagt) :)
    Ha en strålende kveld.
    Maicen

    SvarSlett
  2. Vakkert sagt om hvordan man kan gjøre myke dager, Vigdis!
    Svenske unge mennesker bruker orde "softe" om slikt som innebefatter å gjøre sakte ting og ha på myke klær oppii en myk sofa. Synes det er et bra ord.
    Og nå er det på tide du får flere lesere. Jeg skal i alle fall gjøre mitt for å spre bloggen din!

    SvarSlett
  3. Takk for gode ord.... Damene mine er som damer flest, så det er slettes ikke hver dag det kommer kloke ord fra dem, bare for ikke å skape høye forventinger her...
    Softe er forresten et kjempefint ord - nå er det notert hos meg også :-)

    SvarSlett