onsdag 11. mars 2009

110309: Dagens dame kan skylle, brette og stappe

.


Jeg prøver å være så miljøvennlig jeg kan. Jeg sorterer søpla mi, og i årevis har det vært sånn at når en kartong er tom, mumler jeg "Skyll, brett og stapp" sånn for meg selv, og gjør det selvfølgelig også. Altså, skyller, bretter og stapper.

Jeg er ikke så veldig god til det, det må jeg innrømme, jeg synes ofte at kartongene får en ekstra bøy på seg, sånn at man ikke får bretta og stappa så godt man skulle. Skyllebiten er mye lettere enn brette- og stappebiten, i alle fall i min verden.

Derfor er jeg innmari imponert over dagens dame. Hun skyller, bretter og stapper som bare det. Hun har faktisk vunnet en stappekonkurranse - åtte kartonger klarte hun å stappe, først av alle var hun ferdig. Hun har lang trening i både bretting og stapping, jeg har sett de nydelige tellekantene i skapene hennes, og vært med på å fylle to kofferter med uendelig mye mer enn det som går ned i to kofferter, men jeg visste ikke at hun var så god med kartonger.

Nå ligger hun i hardtrening, hun skal skylle, brette og stappe seg gjennom Europa, og kanskje erobre hele verden. OK - det siste er kanskje ikke helt sant, men det hadde vært gøy om det var sant, da skulle jeg laget et banner for å heie fram min brettedame, og jeg er helt sikker på at hun hadde vært en suveren vinner av hele verdensbrettemesterskapet.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar