torsdag 12. mars 2009

120309: Om nakne hunder og Andy Warhol

.


Jada, jeg vet at det er forskjell på naken hund og nakenhund. Og at noen ganger er det det ikke. I dette tilfelle er den nakne hunden en nakenhund uten klær på. Den er ekstra naken fordi dagens dame barberer bort overflødige hår på den, har man skaffet seg en nakenhund, får den i alle fall holde seg naken.

Jeg grøsser litt når jeg ser nakenhunder. Det er ikke det at jeg synes de er mye eklere enn andre hunder, jeg har et generelt dårlig forhold til hunder, og det gjenspeiles ofte når jeg ser på dem. Greia med nakenhunder er at jeg tror det er litt ekkelt å ta på dem, at det kjennes ut omtrent som å ta på en nyfødt kaninunge. En gang skal jeg prøve å ta på en nakenhund, jeg må bare bli litt kjent med en først, jeg tar ikke på hunder første gang vi møtes.

Dagens dame tar mye på hunden sin, og han er vanligvis ikke naken heller, han pleier å ha søte små hundeantrekk på, noen ganger ser han ut som Supermann, andre ganger har han dalmatinerdrakt på. Siden han er ganske stor, sitter han ikke i veske, men i trillebag når de er på bytur, og det liker han godt. Hun også.

Forresten, hver gang jeg ser nakenhunder, tenker jeg at de likner litt på Andy Warhol, litt kokette og sky, men samtidig stae og arbeidssomme. Jeg synes nesten de legger hodet på skakke slik Warhol gjorde det også, og jeg venter nesten å høre stemmen hans når de gir lyd fra seg. Hvis Andy Warhol hadde vært hund, hadde han sikkert vært en nakenhund, og det tror jeg han hadde vært ganske fornøyd med.
.

1 kommentar: